Mindfulness en Meditatie

man bij meer

Rust en overzicht.

 

Mindfulness

In ons dagelijks leven ervaren we vaak stress. Door de stress gaan we meer focussen op details die belangrijk voor ons lijken, maar daardoor verliezen we soms onszelf en wat wij belangrijk vinden. Met behulp van mindfulness based cognitive therapy (MBCT) is het mogelijk om contact te maken met interne, intuïtieve bronnen die ons beter kunnen helpen bij stress, depressie en andere aandoeningen.

De basis van dit programma is een cursus van 8 weken, waarin u getraind wordt te luisteren naar uw eigen lichaam, om te gaan met stress en de lessen toe te passen in het dagelijkse leven. Omdat ieder mens anders is zullen verschillende mogelijkheden besproken, maar zeker ook aangeleerd worden. Natuurlijk is het daarna altijd mogelijk om af en toe de kennis te verfrissen, maar de basiscursus is voldoende om hiermee aan de slag te gaan.

Hoewel verschillende oefeningen afgeleid zijn van de boeddhistische mindfulness techniek is MBCT losgekoppeld van enige spirituele praktijk. Natuurlijk kunnen de oefeningen helpen, maar de cursus is met name gericht op het effectief omgaan met stress om daardoor een betere emotionele balans te bereiken.
Omdat MBCT in mijn praktijk individueel wordt gegeven is er meer tijd om specifieke oefeningen te doen. Hierdoor kunt u zich volledig richten op wat voor u werkt.

 

Geleide meditatieboom in water

Ook is het mogelijk om op specifieke onderwerpen een geleide meditatie te ontvangen. U kunt het contactformulier gebruiken om uw wens door te geven.